Sunday, December 26, 2010

~Corat Coret Study!~

Siapa tengah study lagi kat sini???
Angkat punggung cepat!haha....=P
Mesti ramai dalam kalangan korang tengah study lagi kan??
Penah tak korang terasa bosan mase tengah study tue??
ape korang buat kalau bosan?
Adehh....berapa banyak soalan daa!=.="~
Ok2....
sekarang nie aku nak KONGSIKAN apa yang aku buat kalau terasa bosan mase tengah study...=)

First sekali....

berdoalah pada ilahi...
Semoga dipemudahkan dalam memahami apa yang sedang kita belajar tue...
Tak dilupakan jugak...betulkan niat kita untuk study...!^^~

Second thing....

Cuba korang tengok meja study korang lak....
sedap mata memandang ke...MENJENGKELKAN??
kalau rasa menjengkelkan tue cube korang ringankan tangan korang yang memang dah berat tue...
kemas sikit...!^^
ni lah salah satu petua orang tua-tua dulu untuk menghilangkan atau mengelakkan rasa bosan study!

Lagi satu...jangan lah pulak bila dah siap2 kemas tue...korang mengatalkan tangan letak Lappy korang sekali kat atas meja study korang tue...
nanti study korang entah ke mana....FB jek memanjang![terasa seyhh!]=.="~
Kalau boleh campak je lappy  tue kat ceruk mana2 pun tak apa...
janji korang tak akan melihat bayangan lappy korang yang berhantu tue!
Tapi...kalau korang nak belajar daripada slide2 yang diberi oleh lecturer...TAK APA!=)

Next...
kalau korang terasa juga bosan mase tengah study tue...
orang cakap apa ea??
bosan tahap gaban ea??
aku mana tahu...aku menggunakan bahasa Melayu Baku je...^^
ok2...korang boleh lah keluar sekejap dari belenggu meja study korang tue dan nikmatilah pemandangan ciptaan Allah S.W.T kat luar sana tue...=)


Ciptaan tuhan nie memang sangat indah dan bagaikan ada magis yang tersendiri yang bolehkan korang merasa ketenangan kalau melihat pada ciptaanNya..
So...kalau terasa jiwa kacau tue...rajin-rajinlah melihat keindahan alam semula jadi kat luar sana tue ya!

Hurmm...
bagi korang yang malas sangat nak keluar..
orang kata..
dah berat sangat b****t tue...
korang just pejamkan mata sebentar...bukan tidur ok!
korang cube bayangkan tempat-tempat yang boleh buat korang berasa tenang...
suka hati korang lah nak bayangkan apa....
tiada paksaan!=P
Kalau aku...aku akan bayangkan aku telah tersesat kat tempat yang banyka betul makanan...
jalan situ ada makanan...jalan sini pulak ada makanan..!
hehe...=)

Next...
kalau korang berasa bosan lagi mase tengah study tue....
korang stop kejap study...
then sumbat telinga...~
dengarlah lagu yang best bagi korang dan kalau boleh...cuba menari sekali!!
Peringatan: untuk beberapa minit je ok...jangan lebih-lebih!

Ok..inilah serba sedikit yang dapat aku kongsikan dengan korang apa yang aku lakukan kalau perasan bosan menyapa diri ini ketika study!=D


5 comments:

♥ Atiqah ♥ said...

oyeh! salah satu tips yg bleh di guna pkai bla alami nsib2 sebegitu time stdy..thnks a lot ya coz share dgn pblic hal2 sebegini.. =)

fadlisabri said...

ok2...=)

izon kimie said...

muhahahaha...
kalo ak tdo palinggg mujarab..
hahaha

fadlisabri said...

haha....=P

Chenta Eyfa Najibrz said...

wahhhh gud idea lorrrr