Friday, September 2, 2011

Epilog Beraya Di Perantauan!

Assalammualaikum...

Hye everyone!!
Selamat Hari Raya semua!!=)
Banyak dah dapat duit raya??
haha...

Seperti yang telah dijanjikan sebelum nie..
aku akan coretkan kisah aku beraya kat Mesir!=)
Seronok tak???*gedik!=.="

Malam Raya

Untuk pengetahuan korang..
aku telah berhijrah dari Tanta ke Kaherah untuk menyambut Aidilfitri.
Masa malam raya tue...
Sempatlah aku dengan kawan aku menyemak kat Rumah Kedah *aku anak jati Melaka! sebab kat situ ada buat sambutan malam Raya!
Alhamdulilah dapatlah makan jamuan & bersalam-salaman sambil mintak maaf & ucap selamat hari raya  dengan pelajar-pelajar Kedah pada malam tue!




Raya Pertama

Lepas je habis Solat Aidilfitri dengan pelajar Malaysia yang lain *khutbah raya dalam bahasa Melayu kitorang bergerak ke Embassy Malaysia atau Dewan Malaysia Abbasiah sebab kat situ ada jamuan Hari Raya..
Sangat best sebab kat situ ramai pelajar Malaysia berkumpul & MAKANAN pun banyak!!^^~
Then balik daripada Dewan Malaysia Abbasiah tue kitorang sempat lagi menyemak kat Rumah Terbuka Negeri Kelantan jugak!=)







Raya Kedua

Hari terakhir di Kaherah kitorang berkumpul ramai-ramai bersama ikhwah dari UK, Syria, Malaysia dan  Mesir...
Tak lupa jugak bersama-sama dengan anak-anak yatim Malaysia yang belajar kat Mesir.
Inilah hari yang paling best aku rasa sebab dapat kumpul ramai-ramai sambil berkenalan dan merapatkan ukwah!=)
Macam-macam aktiviti yang kitorang lakukan..
bukan setakat makan je okay..!









Akhir kata Sambutan Aidilfitri kat sini memang best!
Terubatlah jugak rindu nak beraya dengan orang-orang di Malaysia~

Sekian.


Nota Coretan : Banyak pulak gambar dalam coretan kali  nie...
                                Maaf kalau lambat loading!=)






20 comments:

Namee Roslan said...

wow, sungguh menarik raya fadli. terima kasih sbb berkongsi :) hihi, em so apa beza raya di sini dan di sana?

Zul Fattah said...

wahh... best kot.. slamat hari raya bro

miss inna said...

wah,nampak meriah jg raya kat situ...byk jg rakyat Malaysia kat mesir tu yg xbalik rupanya...

Muhammad Iqbal said...

Smei :)

INI

hira said...

selamat hari raya! macam seronok la pula tengok beraya ramai-ramai ni. huhu

MIERA ABDUL RASHID said...

ermm...terharu rase...
SELAMaT HARI RAYE

El-Janna said...

ramai jugak rakyat malaysia kat sane ye^^

Aliah Saiful said...

best nye pengalaman menyambut aidil fitri di negara orang.
SELAMAT HARI RAYA =)

syazmeera yahya said...

selamat hari raya abg bakal doktor ! :) mcm best jea mkn mknn malaysia kat negara org. ;p

Eena Arrina said...

eena dari dlu smpai skg brcita2 nk g ovrsea..doakan ea? :) nyway, slmat ari raya.. follow sini..

Saiful Zaini said...

waaaaa.. nampak seronok jee.. beraya beramai-ramai.. meriah...

ishiko said...

wahh.. beraya d perantauan ^^

AsyRaF is VeRy HumBLe said...

mesti best kan raya ramai2 kat oversea..slmt hari raya bro..

myravea said...

Bestnye :) Selamat hari raya :)

zmah said...

Best juga menunya,salam lebaran
Perkenalkan http://sembangberisi.blogspot.com

rozeeta rashid said...

bestnya. silap2 kat sana lagi meriah sambutan raya. =)

zizidiazora said...

memang meriah nampaknya beraya tu walaupun diperantauan namun yang pasti lemang tetap tak ada kan? kesian sgt2...

Maly F said...

selamat hari raya :)

sshyidaa araa said...

subhanallah . seronok nya . untung laa berade d bumi anbiya (:

sarah hanafiah said...

tingin gak nak sambut raya kat perantauan .hmm